HälsovisionPowerMamma

Det är viktigt att bli stark inifrån och ut eftersom bålstabilitet är grunden till alla rörelser. Det är kroppens förmåga att vara ett stöd för armar och ben när det utsätts för belastning och kraft som gör att muskler och leder kan prestera säkert i effektiva lägen.

Här lär du dig att få kontroll över din aktivering i samspel med rörelse för att klara av vardagen som mamma och din träning. Vill du som mamma eller blivande mamma ha hjälp med personlig träning är det viktigt att du får den hjälpen av någon med kunskap om mammakroppen och magens förändringar under och efter en graviditet.

Varför är då aktivering så viktig efter förlossning och innan du börjar träna? Sätta igång att träna efter förlossning utan att ha kontroll på din inre muskulatur kan orsaka eventuella problem som inkontinens, bäckenrelaterade smärtor, större diastas, diskbråck osv.

Bokar du träningstimmar med Personlig Tränare så får du all den hjälp du behöver. Förutom råd och tips gällande träning så ger vi dig också den kunskapen du behöver för att underlätta för din kropp i framtiden.

PowerMamma-grupper

Vi fokuserar på att stärka din kropp inifrån och ut på rätt och säkert sätt efter graviditeten. Träningen är anpassad för dig som är gravid eller vill komma igång efter graviditeten.

Träningen sker i huvudsak utomhus men första gången är oftast inomhus och lite längre än en timme. Och hur roligt är det inte sen då att göra denna gruppträning tillsammans med andra mammor? Här kan nya vänskaper startas, glädje och svett delas.

Det startar grupper med jämna mellanrum. Självklart får du ta med dig barnet/barnen om du vill!

Skicka intresseanmälan

Med lång, bred erfarenhet och gedigen utbildning